خودروهای عمومی رایگان گاز سوز می شوند

معاون دفتر خودروی وزارت صمت با اشاره به آغاز ثبت نام متقاضیان گاز سوز کردن خودرو‌های عمومی گفت: ثبت نام و گازسوز کردن خودرو‌های عمومی کاملا رایگان انجام می‌گیرد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
امیر جعفرپور در برنامه گفتگوی ۱۸:۳۰ شبکه خبر گفت: هر کسی که دارای خودروی عمومی است و مایل باشد از سوخت سی ان جی استفاده کند می‌تواند به سامانه مراجعه و ثبت نام کند.

معاون دفتر خودروی وزارت صمت افزود: تا پایان آذر امسال تمام جایگاه‌های سی ان جی به سامانه هوشمند مجهز می‌شوند که در این صورت فقط خودرو‌های گازسوز استاندارد می‌توانند سوخت گیری کنند.

جعفر پور با اشاره به این که هنوز استاندرد‌های مورد تایید از طریق سازمان محیط زیست و سازمان استاندارد به دست ما نرسیده گفت: تا کنون ۷ هزار خودرو را به صورت پایلوت تبدیل کرده ایم و مخزن و لوله‌های بدون درز هم تامین شده است که فقط باید تشریفات گمرک به حداقل برسد تا فرایند‌ها زودتر انجام بگیرد و با ترخیص مخزن‌ها مشکل کمبود مخزن هم رفع خواهد شد.

او با اشاره به فرایند تبدیل خودرو گفت: بعد از ثبت نام مالکان خودرو‌های عمومی که کاملا رایگان انجام می‌شود، بر اساس ظرفیت‌های کارگاهی برای نوبت دهی اقدام خواهد شد که با پیامک به متقاضیان اعلام می‌شود.

معاون دفتر خودروی وزارت صمت گفت: ۳۵۰ کارگاه تبدیل خودرو به گازسوز در کشور داریم.

حمید قاسمی قائم مقام شرکت پخش فراورده‌های نفتی نیز با تاکید بر رایگان بودن گازسوز کردن خودرو‌های عمومی گفت: صد در صد تبدیل خودرو‌ها رایگان است و مردم یک ریال هم نباید پرداخت کنند.

او با اشاره به ثبت نام از طریق درگاه‌های iringv.ir و gcr.niopdc.ir افزود: رقم ۱ میلیون ۴۶۴ هزار خودرو که اعلام شد بر اساس سامانه سوخت و کارت خودرو‌ها و کارت سوخت خوردو‌ها و برای تمام ناوگان کشور شامل تاکسی‌ها و وانت بار‌ها و مسافربر‌های شخصی بود.

قاسمی با اشاره به آغاز به کار کارگاه‌های گازسوز گفت: برای ثبت نام خودرو‌های شخصی نیز بعدا اطلاع رسانی خواهد شد.