افزایش شدید هزینه های جایگاه های سوخت سی ان جی در کشور / جایگاه داران همچنان با کارمزد سال ۹۸ کار می کنند

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی سی ان جی ایران گفت: امسال به دلیل تحریم ها و همینطور مشکلاتی که بواسطه بیماری کرونا ایجاد شده هزینه های جایگاه های سوخت سی ان جی در کشور به شدت افزایش یافته است.

«محسن جوهری» در گفتگو با رادیو اقتصاد افزود: علی رغم تمامی پیگیری ها جایگاه داران همچنان با کارمزد سال گذشته در حال فعالیت هستند و اکثر این جایگاه ها در آستانه ورشکستگی قرار دارند.

وی اظهارداشت: مالکان جایگاه های سی ان جی و شرکت های بهره بردار توان پرداخت هزینه های سرسام آور جایگاه های خود در سال جاری را ندارند.

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی سی ان جی ایران از مسئولان وزارت نفت خواستار تسریع در افزایش کارمزد جایگاه داران در سطح کشور شد تا ضمن جلوگیری از تعطیلی این جایگاه ها، جایگاه داران هم بتوانند خدمات بهتری به مردم ارائه دهند.

وی در ادامه سخنان خود افزود: آزمون صحت سنجی و کالیبراسیون دوره ای نازل های سی ان جی با نظارت شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی و سازمان ملی استاندارد در جایگاه ها بصورت سالیانه انجام می شود.

جوهری بیان داشت: نازل های جایگاه های سوخت سی ان اجی در صورت وجود مشکل تعطیل تا دو باره عملیات کالیبراسیون انجام شود.

وی تصریح کرد: انجام استانداردسازی ادواری بصورت سالیانه باید در جایگاه های سوخت سی ان جی سراسر کشور صورت گیرد.

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی سی ان جی ایران گفت: اگر جایگاهی استاندارد ادواری را انجام نداده باشد هم با مشکل تعطیلی با عدم پرداخت بخشی از کارمزد مواجه می شود.

وی افزود: امسال تغییراتی که در دستور العمل های انجام استانداردسازی ادواری جایگاه های سی ان جی انجام شده متاسفانه تعداد زیادی از جایگاه ها در کشور با تعطیلی مواجه شده اند.

جوهری بیان داشت: در خیلی از موارد پس از بازرسی کارشناسان سازمان ملی استاندارد از جایگاه های سوخت سی ان جی بدون دادن فرصت برای رفع نواقص اقدام به تعطیلی جایگاه ها می کنند.

وی ادامه داد: یکی از مشکلاتی که در استان تهران وجود دارد اینکه جایگاه های سوخت سی ان جی که توسط اداره کل استاندارد استان تعطیل می شوند جایگاه داران بعد از رفع نواقص برای راه اندازی مجدد جایگاه خود باید بروکراسی طولانی را طی کنند که این امر باعث خود تحریمی برای مردم جهت استفاده از سوخت سی ان جی شده است.

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی سی ان جی ایران ضمن اشاره به اینکه بیشترین کمبود جایگاه سی ان جی در کشور مربوط به استان تهران است، یادآورشد: تعطیلی جایگاه ها به خصوص در این استان موجب ایجاد تشکیل صف های طولانی در جایگاه ها فعال، اتلاف وقت و نارضایتی مردم خواهد شد.

 

http://radioeqtesad.ir/NewsDetails/?m=094102&n=742283