تولید بیش از ۲۲ هزار خودرو دوگانه سوز در ۶ ماهه امسال

رئیس انجمن سی ان جی کشور گفت: طبق آمار امسال در مجموع ۲۲ هزار و ۳۱۱ دستگاه خودرو دوگانه سوز در ۶ ماهه امسال در کشور تولید شده که نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

محسن جوهری رئیس انجمن سی‌ان‌جی کشور در خصوص هزینه دوگانه سوز کردن خودرو‌ها گفت:هزینه دو گانه سوز کردن خودرو‌ها به این بستگی دارد که ما از چه نوع کیت و مخزنی برای دوگانه‌سوز کردن خودرو استفاده کنیم. ما در موضوع کیت و مخزن تنوع گسترده‌ای داریم، اما آنچه در کشور مرسوم است بیشتر مخازن مصرفی فولادی است.

جوهری گفت: مصرف سی ان جی در کشور در مقایسه با ۶ ماهه سال گذشته کاهش داشته به طوری که ۱۷ درصد کاهش مصرف گزارش شده است. سهم سی ان جی در سبد سوخت در سال گذشته حدود ۲۱ درصد بود که امسال به ۱۴ درصد رسیده و مصرف سی ان جی روند کاهشی داشته است.

او بیان کرد: یکی از مشکلاتی که در سال‌های گذشته داشته ایم این بود که خودرو سازان داخلی آمار خودرو‌های دو گانه سوز آنها خیلی پایین بود، اما امسال شرایط بهبود و تغییر پیدا کرده است. طبق آمار وزارت صنعت معدن و تجارت، ایران‌خودرو و سایپا در ۳ ماهه ابتدایی امسال هر کدام دو نوع محصول دوگانه سوز تولید کرده اند. همچنین طبق آمار امسال در مجموع ۲۲ هزار و ۳۱۱ دستگاه خودرو دوگانه سوز در کشور تولید شده است، به طوری که در مدت مشابه سال گذشته این تعداد ۸ هزار و ۷۳۶ دستگاه بوده است.

این مقام مسئول اظهار کرد: در بهار امسال رشد ۱۵۵ درصدی تولید خودرو‌های دوگانه سوز داخلی را داشته ایم که خودرو ساینا بیشترین آمار تولید خودرو دوگانه را به خود اختصاص داده است به طوری که ۹ هزار و ۳۳۶ دستگاه از این خودرو به صورت دوگانه سوز در کشور تولید شده است اما نیاز کشور خیلی بیشتر از این آمار‌ها است و خودروسازان ما باید آمار تولید خودرو‌های دوگانه را افزایش دهند و امیدواریم این اتفاق بیفتد چرا که به نفع منابع ملی کشور است.

او گفت: هر متر مکعب مصرف سی ان جی در کشور معادل یک لیتر بنزین است که می‌توانیم با سی ان جی کردن خودرو ها صرفه جویی داشته باشیم. استفاده از سی ان جی به عنوان سوخت خودرو نقش بسیار مهمی در کاهش آلودگی هوا دارد و می‌تواند در فصل‌های سرد سال مفید واقع باشد.

 

http://www.yjc.ir/00ZusC