طرح عرضه سی ان جی رایگان روی میز وزارت نفت

رئیس هیئت مدیره انجمن CNG با اشاره به طرح رایگان شدن سی ان جی در کشور گفت: این طرح همچنان روی میز وزارت نفت قرار دارد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی حیات؛ محسن جوهری ادامه داد: با توجه به اینکه به نظر می رسد دولت امکان اصلاح قیمت بنزین در سال آینده را ندارد طرح عرضه سی ان جی رایگان برای همه خودروها برای جایگزینی بیشتر سی ان جی با بنزین یکی از راهکارهای برون رفت از ناترازی بنزین است.

تعویض رایگان مخازن گاز تاکسی‌ها فقط تا پایان سال

رئیس هیئت مدیره انجمن سی ان جی کشور به «حیات» گفت: مشکل صنعت سی ان جی کشور توسعه نامتوازن است و به بخش تقاضا بر خلاف بخش عرضه توجهی نشده و ما در ناوگان خودروهای دوگانه سوز از لحاظ کمی و کیفی مشکلات زیادی داریم.

وی خاطر نشان ساخت:  طبق ویرایش آخرین نسخه از مصوبه شورای اقتصاد، مالکان خودروهای  عمومی تا پایان سال می توانند از تسهیلات طرح برای تبدیل خودروهای خود به دوگانه سوز اقدام کنند و در صورت عدم مراجعه خودروهای عمومی، این تسهیلات به خودروهای شخصی واگذار خواهد شد.

وی افزود: همچنین مقرر شد مخازن تاکسی ها به صورت رایگان تعویض شود که اجرای این طرح پس از پرداخت منابع مالی طرح توسط سازمان برنامه و بودجه به زودی آغاز خواهد شد و امیدواریم طرح تعویض رایگان مخازن برای مخازن فرسوده و منقضی شده کلیه خودروهای دوگانه سوز اجرایی شود.

راهکار بحران ناترازی بنزین در کشور

به گفته جوهری، سهم سی ان جی سال گذشته در سبد سوخت کشور ۲۱ درصد بود که متأسفانه با کاهش مصرف سی ان جی در سال جاری سهم آن در سبد سوخت به ۱۴ درصد کاهش پیدا کرده است.

رئیس هیئت مدیره انجمن سی ان جی کشور گفت: صرفه جویی در مصرف بنزین با استفاده از سی ان جی تنها راهکار اجرایی کشور برای حل ناترازی بنزین است. به همین دلیل، دولت به دنبال این موضوع است که سهم سی ان جی را افزایش دهد تا با جایگزینی آن در مصرف بنزین صرفه جویی شود.

http://hayat.ir/x3TqN